پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر

هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر:

    پروژه هوشمندسازی فول امکانات ویلای مسکونی گلشهر (جناب آقای مهندس کریمی) واقع در گلشهر گرگان در سال ۱۳۹۸ توسط شرکت خانه هوشمند کاسپین برنامه ریزی و اجرا گردید.

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر

    روند اجرای پروژه

    تجهیزات هوشمند لوکس استفاده شده در این پروژه از برند شناخته شده ORVIBO می باشد که شامل سیستم روشنایی هوشمند با بکارگیری کلیدهای لمسی هوشمند سه پل طرح کلاسیک اورویبو ، سیستم های امنیتی شامل قفل دیجیتال هوشمند و سنسور درب و پنجره ؛ سنسورهای ایمنی و محیطی نظیر سنسور اعلام حریق ، سنسور نشت گاز و سنسور دما و رطوبت است.

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر

    همچنین از ترموستات هوشمند برای کنترل و مدیریت گرمایش و سرمایش ساختمان به کار گرفته شده است. با استفاده از کنترلر IR ، تمامی تجهیزات صوتی و تصویری همچون تلویزیون ، رسیور ، ستاپ باکس و DVD Player تحت کنترل شبکه هوشمند واقع گشته است. همچنین پکیج رادیاتور توسط پریز هوشمند اورویبو به سیستم هوشمند جهت کنترل و مدیریت گرمایش متصل شده است.

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهرپروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر

    کنترل کننده مرکزی و پنل موسیقی

    در پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر از کنترل کننده مرکزی هوشمند و پنل موسیقی ۷ اینچ به عنوان سیستمی جهت مدیریت و کنترل تجهیزات هوشمند و نیز کنترل دوربین مداربسته ، آب و هوا و مشاهده اخبار روز استفاده شده است. که نقش یک پنل موسیقی پیشرفته را ایفا می کند. که به همراه اسپیکرهای سقفی فریملس استریو HiFi در بخش پذیرایی و اتاق خواب مستر تکمیل شده است.

    در این پروژه علاوه بر موارد امنیتی ذکر شده ، تعدادی دوربین مدار بسته IP نیز نصب و اجرا شده که امنیت این ویلا را چندین برابر کرده است.

    نیز با بکارگیری اسپیکرهای سقفی بلوتوثی در حیاط و پیلوت ویلا ، امکان استفاده و پخش موسیقی را در حیاط ویلا میسر کرده است.

    در پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر دستگاه مرکزی مینی هاب اورویبو نقش کنترل کننده مرکزی را بر عهده دارد ، که قابلیت اضافه شدن تمامی تجهیزات پروتکل زیگبی موجود در پروژه را دارا می باشد.

    قفل دیجیتال نصب شده بر روی درب ورودی ویلا ، دارای امکاناتی نظیر باز شدن درب توسط اثر انگشت ، کد ، کارت و کلید مکانیکی بوده و حتی از طریق اپلیکیشن از راه دور نیز قابل کنترل و برنامه ریزی می باشد.

    نیز علاوه بر موارد فوق ، تمامی پریز های مکانیکی موجود در پروژه شامل پریز برق ، پریز تلفن ، پریز آنتن و…  به وسیله پریز های لوکس با رویه های شیشه با دیگر کلید های هوشمند ست شده اند.

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر

    پروتکل ارتباطی و برنامه نویسی

    ماژول های هوشمند پروژه مذکور تحت پروتکل ارتباطی هوشمند Zigbee بود. این ماژول‌ها بصورت وایرلس توسط اپ خانه هوشمند اجرا شده برروی پنل مرکزی و گوشی هوشمند کنترل و مدیریت می‌شود. همچنین سناریو های و برنامه ریزی های مختلفی با پیشنهاد شرکت و با تشخیص و نیز نیاز کارفرما جهت آسایش و امنیت بیشتر بر روی اپلیکیشن خانه هوشمند برنامه ریزی ، نصب ، پیاده سازی و اجرا شده است.

    جزییات پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی گلشهر

    • نام پروژه : ویلای مسکونی گلشهر
    • کارفرمای پروژه : جناب آقای مهندس کریمی
    • مکان پروژه : گلشهر – گرگان – گلستان
    • برند مورد استفاده در پروژه : ORVIBO
    • پروتکل ارتباطی : Zigbee , WiFi
    • سال اجرای پروژه : ۱۳۹۸