پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی در شهرک رازی

هوشمندسازی ویلای مسکونی شهرک رازی

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی در شهرک رازی

    از دیگر پروژه های هوشمندسازی اجرا شده توسط شرکت خانه هوشمند کاسپین پروژه ویلای مسکونی در شهرک رازی می‌باشد که در سال ۱۳۹۷ انجام گردید.

    تجهیزات لوکس و کاربردی به کار گرفته شده در این پروژه شامل سیستم روشنایی به همراه کلیدهای لمسی هوشمند ، سیستم های امنیتی شامل سنسور درب و پنجره ، سنسور حرکت و آژیر خطر به هنگام وقوع حادثه و نیز نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته در محوطه ویلا می باشد.

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی در شهرک رازی

    روند اجرای پروژه

    ضمنا سیستم موتور خانه هوشمند جهت پایش و مدیریت گرمایش ساختمان راه اندازی و توسط کنترلر IR تمامی تجهیزات صوت و تصویر و سرمایش گرمایش دارای کنترل ، نظیر تلویزیون ، رسیور ، ستاپ باکس و دی وی دی پلیر (DVD Player) و نیز اسپلیت تحت کنترل شبکه هوشمند در آمده است. با به کار گیری کنترل کننده مرکزی هوشمند و پنل موسیقی ۷ اینچ در این پروژه ، علاوه بر مدیریت و کنترل تجهیزات هوشمند ، یک سیستم فوق العاده لوکس به عنوان سینمای خانگی و پنل موسیقی پیشرفته با چهار اسپیکر سقفی فریملس استریو در بخش پذیرایی ایجاد شده است که توسط نورپردازی های دیجیتال هوشمند درون سقف کاذب لحظات زیبایی را در جشن ها و مراسمات به وجود می آورد.

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی در شهرک رازی

    تجهیزات و امکانات پروژه

    در پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی شهرک رازی از چند برند معتبر در زمینه هوشمندسازی نظیر Broadlink و Nestech تحت پروتکل بی سیم RF استفاده شده است. کلیدهای لمسی هوشمند چهار پل و دو پل از برند Nestech روشنایی کل واحد شامل نشیمن ، پذیرایی ، آشپزخانه ، اتاق‌های خواب را بر عهده دارند. درب‌‌های ورودی واحدها دارای سنسور امنیتی هوشمند درب Broadlink است. همچنین محیط ویلا با سنسور حرکت هوشمند تجهیز شده است. ورودی های ویلا و محوطه حیاط داخلی و پارکینگ با استفاده از دوربین های مداربسته ۲ مگاپیکسل به لحاظ امنیتی پایش می شود. همچنین دستگاه مرکزی Broadlink نقش کنترل و مدیریت تجهیزات هوشمند را در این سیستم بر عهده دارد.

    سیستم رقص نور در دو بخش اجرا شده است. درون سقف کاذب با استفاده از ریسه های نوری دیجیتال و به کارگیری دو درایور هوشمند رقص نور دیجیتال مدیریت شده و از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی موبایل با تنوع بالا روشن شده و با پخش موسیقی همگام می شود.

    پنل مرکزی هوشمند شامل ۶ اسپیکر سقفی استریو HiFi 2Way با قابلیت تفکیک بالای صدا می‌باشد که در این پروژه مورد استفاده واقع شده است.

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی در شهرک رازی

    نورپردازی هوشمند پله

    یکی دیگر از قسمت های هیجان انگیز پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی در شهرک رازی اجرای سیستم نورپردازی پله توسط ماژول های هوشمند بود. با ورود کاربر به پله ریس های نواری زیر پله به ترتیب روشن شده و در انتهای پله ها و با عبور از آخرین پله به ترتیب از پایین خاموش می‌‌شوند. این سیستم نورپردازی پله قابلیت تعریف رقص نورهای متنوع را دارا می‌باشد که براحتی با یک کلید قابل اجراست.

    پروژه هوشمندسازی ویلای مسکونی در شهرک رازی

    همچنین علاوه بر موارد بالا ، تمامی پریز ها به وسیله پریز های لوکس روی شیشه با دیگر کلید های هوشمند ست شده اند.

    پروتکل ارتباطی و برنامه نویسی

    ماژول های هوشمند این پروژه تحت پروتکل ارتباطی هوشمند RF بوده که به صورت وایرلس توسط اپ خانه هوشمند اجرا شده بر روی پنل مرکزی و گوشی هوشمند کنترل و مدیریت می شود. همچنین سناریوها و برنامه ریزی‌‌های مختلفی جهت آسایش و امنیت با توجه به نیاز کارفرما بر روی اپلیکیشن خانه هوشمند پیاده سازی و اجرا گردید.

    جزییات پروژه هوشمندسازی ویلایی شهرک رازی

    • نام پروژه : ویلایی شهرک رازی
    • کارفرمای پروژه : جناب آقای مهندس عرب عامری
    • مکان پروژه : شهرک رازی – گرگان – گلستان
    • برند مورد استفاده در پروژه :  BROADLINK , NESTECH
    • پروتکل ارتباطی : Wireless , RF , WiFi
    • سال اجرای پروژه : ۱۳۹۷