پروژه هوشمندسازی مجتمع مسکونی تالار

هوشمندسازی مجتمع مسکونی تالار

    پروژه هوشمندسازی مجتمع مسکونی تالار

    پروژه هوشمندسازی مجتمع مسکونی تالار از سری پروژه‌ های هوشمندسازی شرکت خانه هوشمند کاسپین است که در سال ۹۵ اجرا شد. این پروژه واقع در شهرک تالار گرگان می‌باشد.

    پروژه هوشمندسازی مجتمع مسکونی تالار

    روند اجرای پروژه

    تجهیزات و ادوات هوشمند به کار گرفته شده در این پروژه نظیر سیستم روشنایی هوشمند ، سیستم ایمنی اعلام حریق ، سیستم امنیتی شامل سنسور درب و پنجره ، سیستم کنترل سرمایش گرمایش و نیز کنترل ادوات صوتی و تصویری است. همچنین این پروژه شامل کنترل کننده مرکزی هوشمند و پنل موسیقی ۷ اینچ است که کنترل و مدیریت تجهیزات هوشمند را بر عهده دارد. همچنین این کنترلر بعنوان یک سینمای خانگی و سیستم صوتی پیشرفته با چهار اسپیکر سقفی استریو در بخش نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پروژه هوشمندسازی مجتمع مسکونی تالار

    تجهیزات و امکانات پروژه

    هوشمندسازی پروژه هوشمندسازی مجتمع مسکونی تالار با استفاده از برند وایرلس Orvibo تحت پروتکل محبوب Zigbee بوده که کلید های تاچ تمام هوشمند سه پل طرح پلاتینیوم Orvibo روشنایی واحد شامل نشیمن و پذیرایی را بر عهده دارد. همچنین درب‌‌های ورودی واحدها دارای سنسور امنیتی هوشمند درب و اتاق‌ها دارای سنسورهای اعلام حریق می باشد که ایمنی و امنیت را بطور کامل تضمین می‌کند. همچنین تجهیزات سرمایش و گرمایش کل واحد از طریق ماژول های هوشمند Zigbee مدیریت شده و به وسیله کنترلر IR تمامی دستگاه های صوتی و تصویری نظیر تلویزیون ، رسیور ، ست آپ باکس و دی وی دی پلیر (DVD Player) واحد تحت کنترل شبکه هوشمند قرار گرفته است.

    کنترلر IR

    پنل مرکزی هوشمند و اسپیکرهای سقفی HiFi 2Way به کار گرفته شده در این پروژه برند قدرتمند و معتبر Helmer است.

    اسپیکر سقفی

    همچنین علاوه بر موارد فوق ، تمامی کلیدها و پریزهای غیر هوشمند نیز به وسیله کلید و پریزهای مکانیکی لوکس ترک نصب و تجهیز گردید.

    پروتکل ارتباطی و برنامه نویسی

    ادوات هوشمند این پروژه تحت پروتکل ارتباطی هوشمند Zigbee است که به صورت بی سیم بوده و به وسیله اپلیکیشن خانه هوشمند نصب شده بر روی پنل مرکزی و گوشی هوشمند کنترل و مدیریت می شود. همچنین سناریو های گوناگون آسایشی و امنیتی بر اساس نیاز کارفرما بر روی اپلیکیشن خانه هوشمند Homemate  پیاده سازی و اجرا گردید.

    جزییات پروژه هوشمندسازی مجتمع مسکونی تالار

    • نام پروژه : مجتمع مسکونی تالار
    • کارفرمای پروژه : جناب آقای مهندس باقری
    • مکان پروژه : شهرک تالار – گرگان – گلستان
    • برند مورد استفاده در پروژه : ORVIBO , HELMER
    • پروتکل ارتباطی : Wireless , Zigbee
    • سال اجرای پروژه : ۱۳۹۵